Підсумки страхового ринку України за 9 місяців 2020 року

01-12-2020

Національний банк України підбив підсумки роботи небанківського ринку за січень-вересень 2020 року. Результати поданої звітності свідчать, що всі сектори ринку поступово відновлюють обсяги діяльності, повідомляє Форіншурер.

Обсяг наданих страхових послуг після падіння в II кварталі (9,4 млрд. Грн) в III кварталі досяг показників I кварталу і виріс до 11,9 млрд. Грн. Всього за 9 місяців 2020 року валові страхові премії склали 33 млрд. Грн., Чисті премії склали 29,2 млрд. Грн., Йдеться в звіті НБУ за підсумками страхового ринку за 9 місяців.

Частка страхових премій, отриманих від фізичних осіб, за 9 місяців склала 49,6%, від юридичних осіб - 40,9%, від перестраховиків - 9,5%. 19,5% страхових премій або 6,4 млрд. Грн. було передано в перестрахування, з яких трохи менше половини 2,7 млрд. грн. було передано перестрахувальникам-нерезидентам.

Ризикові страховики отримали 29,4 млрд. Грн. премій, в т.ч. через філії та представництва 4,4 млрд. грн. Страховики життя привернули 3,6 млрд. Грн. За звітний період було укладено 89,4 млн. Договорів страхування.

 Страхові виплати склали 11,1 млрд. Грн., З яких фізособам виплачено 4,9 млрд. Грн. відшкодувань. Рівень виплат практично не змінився і за 9 місяців 2020 склав 33,8%.

 У третьому кварталі кількість страхових компаній не змінилася і становить 215 страховиків, з яких 20 займалося виключно страхуванням життя.

 Більше половини страхувальників, незважаючи на пандемію, не стали скорочувати свої витрати на страхування

Згідно з дослідженням страховиків більше половини громадян, які не стали скорочувати в поточному році витрати на страхування через пандемію. При цьому помітно зріс інтерес людей до програм захисту здоров'я, а саме до нових програм, які покривають їхню ризики захворювання вірусом COVID-19.

Витрати 66% громадян на страхові продукти в 2020 році збереглися на тому ж рівні, що і роком раніше. При цьому 20% навіть прийняли рішення про збільшення витрат на страховий захист. І лише 9% зазначили, що стали економити.

У той же час страховики відзначають прагнення клієнтів підходити до витрат більш раціонально. Майже третина учасників опитування при покупці полісів стали частіше здійснювати покупки під час акцій, економити, купуючи страховку із франшизою.

 Згідно з підсумками опитування, витрати на захист автомобілів - як по ОСАГО, так і по каско - в 2020-му також зросли. Це пов'язано з тим, що в умовах пандемії люди вважають за краще особистий транспорт громадському і прагнуть надійніше захистити його від будь-яких непередбачених ситуацій.